Eines de l'usuari

Eines del lloc

manises

MANISES

• Manises és un municipi de l’Horta Sud situat al marge dret del riu, entre Riba-roja i Quart de Poblet. Es troba a una altura mitjana de 60 metre, en una planura que va descendint suaument fins el Riu. AL Repartiment, esta vila i la veïna Paterna foren donades a Artal de Luna, per al 1304 els drets feudals passaren definitivament a la família Boïl, que es mantingué com senyor feudal de la vila fins a la desaparició dels senyorius en 1837. Des de ben antic ha sigut l’activitat ceràmica, senya d’identitat de la vila. La proximitat ha fet que la relació històrica entre els dos pobles haja segut la de dos bons veíns amb competició permanent, cosa que la postmodernitat ha convertit en una relativa indiferència. Fa anys que no es veuen estampes com la de les dones anant, pas apurat, al matí i al migdia, pel Camí de Manises, per arribar a hora a les fàbriques de ceràmica, ni els joves fent arca al Barranc del Salt de l’AIGUA, ni els estudiants de batxiller, caminant per la via per estalviar-se els diners de l’autobús.

Vista del camí de Manises, al límit entre Quart de Poblet i Manises

Camí de Manises

• Aeroport de Manises.- L’AEROPORT de Manises.
  • Camí de Manises a Aldaia.- [el ka’mi de ma’nises al’daia] (39.475966, -0.461440 → 39.484408, -0.461964) A l’oest del Camí de la CAUTIVA, també en direcció de nord al sud, el camí unia els pobles d’Aldaia amb Manises, on s’internava pel camí vora al cementeri. Al terme de Quart, creuava el Camí de MADRID i el Camí de XEST marcant el límit entre les partides dels TERRERS i PERDIGUER. Hui este camí, rodeja l’extrem més prop a la població de l’Aeroport de MANISES, en un nuc de comunicacions que s’interna al barri de PORTA per l’avinguda Juan Ramón Jiménez
  • Séquia de Manises.- [la ‘sekia de ma’nises] Amb eixe nom apareix al plànol de Suchet de 1812 i al de 1813, la Séquia QUART-BENÀGER.